Cumartesi

Adaçayı Yetiştirme

Türkiye’nin hemen her bölgesinde yetişebilir. Soğuk olan bölgelerde bitki donmasın diye üzeri çam dalları ile örtülür. Adaçayını süs bitkisi gibi balkonda da yetiştirmek mümkündür. Ben şahsen yıllardır balkonda Adaçayı yetiştirmekteyim. Türkiye’de Adaçayı diye satılan çay Hakiki Adaçayı olmayıp genellikle Dallı Adaçayı satılmaktadır.

Adaçayını yetiştirmek biraz zordur ben tohumdan yetiştirmeyi başardım. Tohumlar 2-3 haftada yeşeriyor anca. 1,5 aylık adaçayımın resimlerini görüyorsunuz yan tarafta. Tohum yeşerene kadar bol güneş ve suya ihtiyacı var. Ben filizlendikten sonra pencerenin önüne koydum ve gün aşırı suladım. Minik saksımda işleri kolaylaştırdı. Adaçayı geçirgen toprakları seviyor birazda kum katılabilir toprağına. Fideyi büyükçe bir saksıya aldıktan sonra suyu azaltabiliriz. Büyük saksıya alırken toprağına bir avuç kadar ahır gübresi katarsanız süper olur. Sonrasında yeni adaçayları elde etmek için dallarını köklendirerek başka saksılara dikebilirsiniz daha kolay olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder