Pazar

Kekik Yetiştiriciliği

Kekik Yetiştiriciliği


Kekik bitkisi evde yetiştirebileceğiniz en faydalı bitkidir diyebilirim. Ama biraz da zordur özellikle çimlendirme aşamasında ancak şuda var ki bütün balkon bahçıvanları zor olan şeyleri yetiştirmekten daha fazla zevk alırlar:) kendimden bilirim:) Benim yetiştirdiğim yandaki resimde:)
Gelelim kekik bitkisinin isteklerine; bol güneş ister ve drenajlı toprağı sever bunu da sağlamak için torpağına biraz kum karıştırıp saksının dibinede biraz çakıl taşı koyabilirsiniz. Aşırı gübre ve su kesinlikle verilmemelidir, özellikle aşırı su bitkiyi veya tohumları hemen çürütür. Soğuktan pek fazla etkilenmez ve yaz-kış taze olarak durur. 
Tohumdan üretimin yanında vejetatif üretimi de mümkündür hatta başarı oranı daha yüksektir. Yılda 4-5 kere biçilebilir, çok yıllık bir bitki olduğu içinde sürekli kekiğiniz eksik olmaz evinizden. Ancak unutmamız gereken eğer kurutma yapacaksanız biçtikten sonra hemen yapmanız ve bunu gölgede yapmanızdır.

Refika Birgül'ün balkon bahçeciliği hakkında bir videosunu paylaşmak istiyorum sizlerle özellikle yeni başlayacaklar için çok faydalı olacağına inanıyorum.


3 yorum:

  1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Kekik bitkisinin sulaması hakkında bilgi verir misiniz. Kaç günde bir ve ne kadar su vermeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevsime ve bolge sicakligina gore degisiyor .
      Ben yaz aylarinda 30 derece ve ustu gunlerde gunde 1 kez ve saksi basina 1 orta boy subardagi verdim . Simdi ise yine ayni olcude 2 gunde bir veriyorum . Son derece sagliklilar . Kekik cali bitkisi oldugu icin gercekten az sukamak lazim

      Sil
    2. Mrb benim kekiklerim cimlendi ve 3-4 cm uzadilar ama şuan toprağa yatmaya basladilar bozulmalarindan endişeliyim.sebebi nedir? Bu bir sorunsa nasilduzeltebilirim?

      Sil