Pazar

Nane Yetiştirme

Nane Yetiştirme


Benim Balkondakiler
Nane evde yetiştirmeyi en çok sevdiğim bitkidir. O muhteşem kokusu ve görünüşü çok hoş geliyor insana doğrusu. Yetiştirmesi de kolaydır ayrıca. Ön önemli unsur sudur. Her türlü toprakta yetişebilir ama genellikle kumlu nem tutabilen kireçsiz topraklarda daha iyi verim alınır.
Naneyi tohumdan yetiştirmek meşakkatli ve tercih edilmez. Açıkçası bende hiç tohumdan denemedim, çünkü en kolay ve sağlıklı yolu gövde çelikleriyle yapılandır. Pazardan aldığınız nanelerinizden 4-5 tanesini kısaltarak 3/5'i dolu olan bir bardağa koyarak pencerenin önüne bırakınız yaklaşık bir hafta on gün gibi bir zamanda ince ince köklenecektir. Köklendikten sonra nanelerinizi saksıya alabilirsiniz (bakınız örnek resim). Nane büyüme esnasında suya bir hayli fazla ihtiyaç duyar ama çok suya boğulmamalıdır. Gelişme tamamlandıktan sonra çiftlik gübresi bir avuç kadar verebilirseniz acayip verim alırsınız, ben denedim ve sonuçlar muhteşem(resimde). Çiftlik gübresi bulamazsanız arada toprağını torf ile zenginleştirmekte faydalı olur. Çünkü torf su tutma kapasitesini arttırır.
Kendi nanelerinizi yetiştirmenizi tavsiye ediyorum sizlere de, yaz-kış sürekli yeşil kalıyor.

Bunlar Salataya gidiyor:)

Vejetatif Yöntem

2 yorum:

  1. Elinize sağlık. Yararlı bilgiler vermişsiniz. Aslında her evde nane ve maydanoz gibi bitkilerin yetiştirilmesi lazım.

    YanıtlaSil
  2. harika bilgiler gerçekten, ben de deniyorum inşallah başarılı olurum :)

    YanıtlaSil